Általános Szerződési Feltételek

Hívjon minket!​

  1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: “ÁSZF”) a ProLinePark Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1184 Budapest, Tinódi utca 62. A. ép. B. lház. 1. em. 5. ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-427340 , adószám: 32498116-2-43 , e-mail: info@prolinepark.hu, a továbbiakban: “Szolgáltató”) által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit szabályozza.

A Szolgáltató fő tevékenysége: klímaberendezések forgalmazása, telepítése, karbantartása és szervizelése.

A jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Megrendelő (továbbiakban: “Ügyfél”) között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.

  1. Szolgáltatások köre

A Szolgáltató az alábbi főbb szolgáltatásokat nyújtja:

  • Klímaberendezések értékesítése (nem online, hanem személyes vagy ajánlatkérés útján),
  • Klímaszerelés és telepítés,
  • Karbantartás, tisztítás, javítás,
  • Helyszíni felmérés és tanácsadás.

A részletes szolgáltatási tartalomról minden esetben egyedi ajánlat és szerződés készül.

  1. Megrendelés és szerződéskötés

A Szolgáltató honlapján (www.prolinepark.hu) keresztül vagy e-mailben történő ajánlatkérés nem minősül megrendelésnek. A szerződés kizárólag írásban (papíron vagy elektronikusan) történő visszaigazolással jön létre.

A megrendelés tartalmazza a szolgáltatás részleteit, a díjazást, a kivitelezés várható időpontját, valamint az egyéb feltételeket.

  1. Díjazás és fizetési feltételek

A szolgáltatások díja minden esetben egyedi ajánlat alapján kerül meghatározásra. A fizetés történhet készpénzben, banki átutalással vagy más előre egyeztetett módon.

A fizetési határidő a számlán feltüntetett dátum szerint alakul. Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató késedelmi kamatot számíthat fel a mindenkor hatályos Ptk. szabályai szerint.

  1. Teljesítés és határidők

A teljesítés időpontját a megrendeléskor egyedileg határozzák meg a felek. A Szolgáltató törekszik a vállalt határidők betartására, de vis maior vagy külső körülmények (pl. időjárás, alkatrészhiány) esetén a határidő módosulhat.

  1. Jótállás, szavatosság

A Szolgáltató a beépített berendezésekre a gyártó által vállalt jótállást biztosítja. A kivitelezésre a vonatkozó jogszabályok szerinti szavatosság érvényes.

A jótállási/szavatossági igény bejelentését az info@prolinepark.hu e-mail címre szükséges megküldeni, a hiba leírásával és lehetőség szerint fényképes dokumentációval.

  1. Felelősségkorlátozás

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a:

  • nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért,
  • harmadik fél által végzett szakszerűtlen beavatkozás következményeiért,
  • előre nem látható műszaki hibákból eredő károkért.
  1. Adatkezelés

A Szolgáltató az Ügyfél adatait a hatályos adatvédelmi szabályok szerint kezeli. Részletes adatkezelési tájékoztató a www.prolinepark.hu/adatvedelem oldalon érhető el.

  1. Elállási jog 

Tekintettel arra, hogy a Szolgáltató nem üzemeltet online webáruházat, a szolgáltatások megrendelése minden esetben egyedi ajánlat és szerződés alapján történik. Amennyiben az Ügyfél fogyasztónak minősül, és a megrendelést távollevők között kötött szerződésként (pl. e-mailben) hozták létre, úgy az Ügyfelet – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében – 14 naptári napos elállási jog illeti meg a szerződés megkötésétől számítva, feltéve, hogy a szolgáltatás nyújtása még nem kezdődött meg.

Amennyiben a teljesítés a fogyasztó kifejezett kérésére megkezdődött az elállási határidőn belül, az elállási jog nem gyakorolható, vagy arányos díjfizetési kötelezettség merülhet fel. 

  1. Helyszíni felmérés és kiszállás feltételei 

A Szolgáltató egyes szolgáltatások (pl. klímaszerelés) előtt helyszíni felmérést végezhet. A felmérés díját a Szolgáltató előre közli az Ügyféllel. A felmérés díja – megállapodás szerint – levonható lehet a végszámlából, ha a megrendelés megvalósul.

Kiszállás díja függ a helyszíntől, annak megközelíthetőségétől és a szolgáltatás típusától. A díj minden esetben előzetes egyeztetés alapján kerül meghatározásra. 

  1. Panaszkezelés 

Az Ügyfél panaszt tehet a Szolgáltató szolgáltatásával, ügyintézésével vagy munkatársaival kapcsolatban írásban az alábbi elérhetőségeken:

  • E-mail: info@prolinepark.hu
  • Postacím: 1184 Budapest, Tinódi utca 62. A. ép. B. lház. 1. em. 5. ajtó

A Szolgáltató a beérkezett panaszt 30 napon belül kivizsgálja, és írásban válaszol.

Amennyiben a panaszkezelés nem vezet eredményre, az Ügyfél a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek listája és elérhetősége elérhető a www.bekeltetes.hu oldalon. 

  1. Az ÁSZF elfogadása 

A Szolgáltató és az Ügyfél között létrejövő szerződés elválaszthatatlan részét képezik a jelen Általános Szerződési Feltételek. A megrendelés leadásával az Ügyfél elfogadja az ÁSZF tartalmát.

A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a közzététel időpontjától érvényes.

ProLinePark Kft.

www.prolinepark.hu

E-mail: info@prolinepark.hu

 

Gyakran feltett kérdések!​

Egy standard split klíma telepítése általában 3–5 órát vesz igénybe, de ez függ a helyszín adottságaitól és a telepítés bonyolultságától.

A helyiségben ki kell jelölni a beltéri és kültéri egység helyét, biztosítani kell az áramellátást, és célszerű a bútorokat arrébb tolni, hogy a szerelők kényelmesen hozzáférjenek.

Magánlakásban általában nem kell külön engedély, de társasházban vagy műemléki épületben a kültéri egység elhelyezéséhez a közös képviselő vagy önkormányzat engedélye szükséges lehet.

A kültéri egységet jól szellőző, könnyen hozzáférhető helyre kell telepíteni. Célszerű árnyékos helyet választani, messze az ablakoktól és pihenőhelyektől a zaj miatt.

A legtöbb gyártó 3–5 métert javasol, de bizonyos típusoknál akár 15 méter távolság is megengedett, megfelelő rézcsövezéssel és hűtőközeg-mennyiséggel.

Ha van megfelelő konnektor a közelben, akkor nem feltétlenül. Ha külön biztosíték vagy kábelezés kell, akkor villanyszerelő bevonása ajánlott.

A beltéri egység csendes, 20–40 dB között mozog. A kültéri egység hangosabb lehet (kb. 40–60 dB), ezért fontos a megfelelő elhelyezés.

Szakszerű telepítés esetén a szerelő cég általában 1–2 év garanciát vállal a munkára, a készülékre pedig a gyártói garancia vonatkozik (általában 3–5 év).

A szerelés során lehet némi por és törmelék, főleg ha falat kell fúrni. A legtöbb szerelő igyekszik tisztán dolgozni, és a munkaterületet a végén rendbe tenni.

Igen, évente legalább egyszer ajánlott karbantartani: tisztítani a szűrőket, ellenőrizni a hűtőközeg mennyiségét és az általános működést. Ez a garancia feltétele is lehet.

Egy split klímarendszer két fő részből áll: egy beltéri egységből (ami a levegőt hűti/fűti), és egy kültéri egységből (ami a hőcserét végzi). Ezeket rézcsövek és elektromos kábelek kötik össze.

  • Mono split: egy kültéri és egy beltéri egység.
  • Multi split: egy kültéri egységhez több beltéri csatlakoztatható, így több helyiség is hűthető vagy fűthető külön vezérléssel.

Rézcsövekre van szükség a hűtőközeg szállításához, illetve külön kondenzvíz-elvezető csőre és elektromos vezetékekre az áramellátáshoz és vezérléshez.

A kompresszor a hűtőkör szíve: összenyomja a hűtőközeget, így az képes hőt leadni vagy felvenni, attól függően, hogy fűtés vagy hűtés történik.

A legtöbb klíma rendelkezik por- és pollenfilterrel, de egyes modellek aktívszenes vagy plazmaszűrőt is tartalmaznak a levegő minőségének javítására.

Az inverter szabályozza a kompresszor fordulatszámát, így a klíma pontosabban tudja tartani a kívánt hőmérsékletet, kevesebb energiát használ, és hosszabb élettartamot biztosít.

A kültéri egységnek jól szellőző, árnyékos helyre van szüksége, és körülötte legalább 30-50 cm szabad tér ajánlott a jó működéshez és karbantartáshoz.

Igen, a legtöbb modern klíma hőszivattyús rendszerű, így télen fűtésre is alkalmas, gyakran energiatakarékosabb módon, mint egy elektromos fűtés.